Οι δύο ελληνίδες σταρ του ελληνικού κινηματογράφου, εκτός της μεγάλης επιτυχίας στο πανί και στο σανίδι, είχαν και έντονη παρουσία στην ελληνική δισκογραφία.
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ηχογράφησε σε 45άρια πολλά από τα τραγούδια που ερμήνευσε στις ταινίες που πρωταγωνίστησε, τραγούδια όπως "Ρίκο-Ρίκοκο", "Έχω ένα μυστικό", "Τράβα μπρος", "Υπομονή", και πολλά άλλα. Σε δίσκους 33 στροφών είχε συμμετοχή σε soundtrack ταινιών, όπως "Το πιο λαμπρό αστέρι", "Η αρχόντισα και ο αλήτης", αλλά και σε προσωπικούς δίσκους συνθετών, όπως "Η Επιστροφή" του Μάνου Χατζιδάκι, που τραγουδάει με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, ¨το Δεσποινάκι.
Η Τζένη Καρέζη, με σαφώς μικρότερη παρουσία δισκογραφικά (ποσοτικά και όχι ποιοτικά, που κατα την άποψη μου υπερέχει ξεκάθαρα), είχε συνεργαστεί με όλους τους μεγάλους συνθέτες της ελληνικής μουσικής, Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο και Πλέσσα. Τραγουδάει στον δίσκο των Θεοδωράκη-Καμπανέλλη "Η γειτονιά των αγγέλων" από το ομώνυμο θεατρικό, με τον Κούρκουλο, το "Από το παράθυρό σου", αλλά και στα "Κόκκινα φανάρια" του Ξαρχάκου, το "Ούτε ένα ευχαριστώ".
Τις χρονιές 1973-75, πριν και μετά την πτώση της χούντας, που το τραγούδι, αλλά και το θέατρο, χρησιμοποιήθηκαν έντονα για να περάσουν πολιτικά μηνύματα, και να μιλήσουν για την ανάγκη για ελευθερία και ισότητα, και οι δύο ελληνίδες ηθοποιοί, πρωταγωνίστησαν σε θεατρικά έργα πολιτικού περιεχομένου, που κυκλοφόρησαν και σε δίσκους 33 στροφών.
Την αρχή έκανε η Τζένη Καρέζη, τέλη του 1973, με το πολυσυζητημένο "Το μεγάλο μας τσίρκο", των Καμπανέλλη-Ξαρχάκου, που τραγουδούσε ο Νίκος Ξυλούρης. Η παράσταση σηκώθηκε στο Αθήναιον, σε σκηνοθεσία Καζάκου, ενώ έπαιζε και ο Παπαγιαννόπουλος (έκανε τον Κολοκοτρώνη), Γνώρισε τεράστια επιτυχία, κατέβηκε πολλές φορές από την χούντα, η Καρέζη φυλακίστηκε αρκετές μέρες, αλλά συνέχισε να παίζει και να αφυπνίζει τον λαό, με τα συνθήματα "Ψωμί, παιδεία, ελευθερία" και "Φωνή λαού, οργή θεού", να εμφανίζονται πρώτα στο έργο. Ο δίσκος κυκλοφόρησε από την Columbia το 1974, με κωδικό SCXG 118-119 (2J 154-70118/9), διπλός, και με bonus, ένα 45άρι ως επίλογο.
Ο Νίκος Ξυλούρης κλέβει την παράσταση με τον μοναδικό τρόπο που ερμηνεύει ενώ η Τζένη Καρέζη τον συνοδεύει με αρκετή επιτυχία.
Την επόμενη χρονιά, 1974-75, στο θέατρο Αλίκη, παίζεται το θεατρικό έργο του Γ. Ρούσσου, "Μαντώ Μαυρογένους", με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Μάνο Κατράκη. Την μουσική στον δίσκο που κυκλοφορεί τον Δεκέμβρη του 1974 ως ¨Προδομένος λαός" και κωδικό MSM 224 από την Minos, γράφει ο Μίκης Θεοδωράκης και τους στίχους ο Βαγγέλης Γκούφας. Τραγουδούν εκτός από τους πρωταγωνιστές της παράστασης, και η Χάρις Αλεξίου, ο Κώστας Σμοκοβίτης αλλά και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, με την πρώτη του εμφάνιση σε δίσκο 33 στροφών.
Η Αλίκη ξεφεύγει από τα κινηματογραφικά της τραγούδια, και τραγουδά πιο μεστά, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τις εξαιρετικές ερμηνείες του Παπ/νου και του Σμοκοβίτη, που εντυπωσιάζουν. (ο Θεοδωράκης έχει μιλήσει ιδιαιτέρως κολακευτικά για την ερμηνεία του Σμοκοβίτη στο "Βογγά το κάστρο τ' Αναπλιού").
- Πηγή: Ogdoo.gr - http://www.ogdoo.gr/diskografia/diskoi-pou-den-ksexasa/prodomenos-laos-diskos-epikairos-oso-pot
Την επόμενη χρονιά ο Θεοδωράκης, γράφει μουσική στο έργο του Καμπανέλλη (είχαν συνεργαστεί ξανά με επιτυχία στην Γειτονιά των αγγέλων και το Μαουτχάουζεν) , "Ο εχθρός λαός", που παίζεται στο Αθήναιον, σε σκηνοθεσία Καζάκου, με τους Τζένη Καρέζη, Κώστα Καζάκο, Πάνο Μιχαλόπουλο, Σπύρο Καλογήρου, και στο τραγούδι τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Ο δίσκος κυκλοφορεί το 1975 από την Minos με κωδικό MSM 247.
Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου με την Τζένη Καρέζη, στο "Ο αδελφός τον αδελφό", δένουν φωνητικά, και βγάζουν ασπροπρόσωπο τον εχθρό λαό....
Οποιοδήποτε σχόλιο, προς συμπλήρωση του άρθρου ή προς διόρθωση του, ευπρόσδεκτο. Οι δίσκοι και οι φωτογραφίες αυτών, είναι από την ιδιωτική συλλογή μου.
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ηχογράφησε σε 45άρια πολλά από τα τραγούδια που ερμήνευσε στις ταινίες που πρωταγωνίστησε, τραγούδια όπως "Ρίκο-Ρίκοκο", "Έχω ένα μυστικό", "Τράβα μπρος", "Υπομονή", και πολλά άλλα. Σε δίσκους 33 στροφών είχε συμμετοχή σε soundtrack ταινιών, όπως "Το πιο λαμπρό αστέρι", "Η αρχόντισα και ο αλήτης", αλλά και σε προσωπικούς δίσκους συνθετών, όπως "Η Επιστροφή" του Μάνου Χατζιδάκι, που τραγουδάει με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, ¨το Δεσποινάκι.
Η Τζένη Καρέζη, με σαφώς μικρότερη παρουσία δισκογραφικά (ποσοτικά και όχι ποιοτικά, που κατα την άποψη μου υπερέχει ξεκάθαρα), είχε συνεργαστεί με όλους τους μεγάλους συνθέτες της ελληνικής μουσικής, Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο και Πλέσσα. Τραγουδάει στον δίσκο των Θεοδωράκη-Καμπανέλλη "Η γειτονιά των αγγέλων" από το ομώνυμο θεατρικό, με τον Κούρκουλο, το "Από το παράθυρό σου", αλλά και στα "Κόκκινα φανάρια" του Ξαρχάκου, το "Ούτε ένα ευχαριστώ".
Τις χρονιές 1973-75, πριν και μετά την πτώση της χούντας, που το τραγούδι, αλλά και το θέατρο, χρησιμοποιήθηκαν έντονα για να περάσουν πολιτικά μηνύματα, και να μιλήσουν για την ανάγκη για ελευθερία και ισότητα, και οι δύο ελληνίδες ηθοποιοί, πρωταγωνίστησαν σε θεατρικά έργα πολιτικού περιεχομένου, που κυκλοφόρησαν και σε δίσκους 33 στροφών.
Την αρχή έκανε η Τζένη Καρέζη, τέλη του 1973, με το πολυσυζητημένο "Το μεγάλο μας τσίρκο", των Καμπανέλλη-Ξαρχάκου, που τραγουδούσε ο Νίκος Ξυλούρης. Η παράσταση σηκώθηκε στο Αθήναιον, σε σκηνοθεσία Καζάκου, ενώ έπαιζε και ο Παπαγιαννόπουλος (έκανε τον Κολοκοτρώνη), Γνώρισε τεράστια επιτυχία, κατέβηκε πολλές φορές από την χούντα, η Καρέζη φυλακίστηκε αρκετές μέρες, αλλά συνέχισε να παίζει και να αφυπνίζει τον λαό, με τα συνθήματα "Ψωμί, παιδεία, ελευθερία" και "Φωνή λαού, οργή θεού", να εμφανίζονται πρώτα στο έργο. Ο δίσκος κυκλοφόρησε από την Columbia το 1974, με κωδικό SCXG 118-119 (2J 154-70118/9), διπλός, και με bonus, ένα 45άρι ως επίλογο.
Ο Νίκος Ξυλούρης κλέβει την παράσταση με τον μοναδικό τρόπο που ερμηνεύει ενώ η Τζένη Καρέζη τον συνοδεύει με αρκετή επιτυχία.
Την επόμενη χρονιά, 1974-75, στο θέατρο Αλίκη, παίζεται το θεατρικό έργο του Γ. Ρούσσου, "Μαντώ Μαυρογένους", με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Μάνο Κατράκη. Την μουσική στον δίσκο που κυκλοφορεί τον Δεκέμβρη του 1974 ως ¨Προδομένος λαός" και κωδικό MSM 224 από την Minos, γράφει ο Μίκης Θεοδωράκης και τους στίχους ο Βαγγέλης Γκούφας. Τραγουδούν εκτός από τους πρωταγωνιστές της παράστασης, και η Χάρις Αλεξίου, ο Κώστας Σμοκοβίτης αλλά και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου, με την πρώτη του εμφάνιση σε δίσκο 33 στροφών.
Η Αλίκη ξεφεύγει από τα κινηματογραφικά της τραγούδια, και τραγουδά πιο μεστά, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τις εξαιρετικές ερμηνείες του Παπ/νου και του Σμοκοβίτη, που εντυπωσιάζουν. (ο Θεοδωράκης έχει μιλήσει ιδιαιτέρως κολακευτικά για την ερμηνεία του Σμοκοβίτη στο "Βογγά το κάστρο τ' Αναπλιού").
- Πηγή: Ogdoo.gr - http://www.ogdoo.gr/diskografia/diskoi-pou-den-ksexasa/prodomenos-laos-diskos-epikairos-oso-pot
Την επόμενη χρονιά ο Θεοδωράκης, γράφει μουσική στο έργο του Καμπανέλλη (είχαν συνεργαστεί ξανά με επιτυχία στην Γειτονιά των αγγέλων και το Μαουτχάουζεν) , "Ο εχθρός λαός", που παίζεται στο Αθήναιον, σε σκηνοθεσία Καζάκου, με τους Τζένη Καρέζη, Κώστα Καζάκο, Πάνο Μιχαλόπουλο, Σπύρο Καλογήρου, και στο τραγούδι τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Ο δίσκος κυκλοφορεί το 1975 από την Minos με κωδικό MSM 247.
Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου με την Τζένη Καρέζη, στο "Ο αδελφός τον αδελφό", δένουν φωνητικά, και βγάζουν ασπροπρόσωπο τον εχθρό λαό....
Οποιοδήποτε σχόλιο, προς συμπλήρωση του άρθρου ή προς διόρθωση του, ευπρόσδεκτο. Οι δίσκοι και οι φωτογραφίες αυτών, είναι από την ιδιωτική συλλογή μου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου